akupunktur ile zayıflama

Akupunktur ile Zayıflama

Kilo problemi son yıllarda tüm dünyada birçok insanın yaşadığı bir durumdur. Şehirleşme ve stres faktörlerinin yanı sıra sağlıksız beslenme kültürünün dünyanın her yerinde açığa çıkması obezite problemine kaynaklık etmektedir. Günümüzde obezite tedavisinin gerek cerrahi gerekse de cerrahi dışı yöntemler ile gerçekleştirilmesinin yanı sıra akupunktur ile zayıflama yöntemleri de uygulanabilmektedir.

Akupunktur ile Nasıl Zayıflanır?

Antik çağlardan günümüze ulaşan akupunktur tedavisi pek çok hastalıkta olduğu gibi şişmanlık tedavisinde de uygulanabilmektedir. Akupunktur ile zayıflama yönteminden bahsetmeden önce akuğunktur tedavisinin nasıl bir yöntem olduğundan ve etkilerinden bahsetmek gerekmektedir.

Akupunktur Tedavisinin Etkileri

Akupunktur; ilk kez Antik Çin'de uygulanmaya başlanan bir yöntemdir. Vücudun belirli (akupunktur) noktalarına iğnelerin yerleştirilmesi ve ilgili sinirlerin uyarılması ile gerçekleştirilen bu yöntem birçok hastalığın tedavisinde hem destekleyici hem de koruyucu işlevindedir.

Akupunkturun uygulandığı başlıca durumlar şu şekilde sıralanabilmektedir;

- Ağrı tedavileri (boyun, omuz ve bel ağrıları)

- Romatizmal hastalıkların tedavisinde

- Stres faktörünün ortadan kaldırılmasında

- Alerjik reaksiyonların tedavisinde

- Astım

- Mensturasyon şikayetlerinin hafifletilmesinde

- Kilo vermede

- Sigarayı bırakmada

Akupunktur; kişiye özel bir tedavi biçimidir. Gerek koruyucu gerekse de destekleyici yöntem olarak uygulanırken mutlaka alanında uzman doktorlar tercih edilmelidir. Aksi halde her tedavi yönteminde olduğu gibi çeşitli komplikasyonlar açığa çıkabilmektedir.

Akupunktur yöntemi ile zayıflama yönteminin uygulandığı kişilerde; iştah ve acıkma hissiyatları minimum düzeye indirgenmektedir. Aynı zamanda acıkma durumunda midede yaşanan acı ve yanma hissinin önüne geçilmektedir. Açlık durumunda yaşanan halsizlik ve enerji kaybı yaşanmamaktadır.

Tüm bunların yanında kilo vermek için akupunktur yöntemini tercih eden hastalarda metabolizma dengesi sağlanmaktadır.