Diz Kireçlenmesinde Proloterapi

Proloterapi, son yıllarda sıklıkla başvurulan ameliyatsız tedavi yöntemleri arasında önemli rol oynamaktadır. Özellikle ilerleyici özelliği bulunan ve kişinin yaşam konforu açısından yaşam kalitesini düşüren kireçlenme probleminin tedavisinde ve neden olduğu semptomların giderilmesinde etkisi büyüktür.

Proloterapi Nedir?

Kelime anlamı yenilenmek olan proloterapi; uzun senelerdir uygulanan bir tedavi yöntemi olmasına karşın yaklaşık son 20 yıldır üst düzey araştırmalar sonucunda özellkle ağrı tedavisinde uygulanmaya başlanmıştır. Bunlarla birlikte ağrı kesici özellikli bir tedavi yöntemi olmayıp ağrıya neden olan faktörlerin yeniden yapılanıdırılması amacı ile uygulanan bir yöntemdir.

Eklemlerde açığa çıkan ağrıların sebebi; tendonların hasar görmesi, kireçlenme ya da ligamanlar olabilmektedir. Bununla birlikte bu problemlerin açığa çıkardığı ağrılar; hastanın günlük yaşamını önemli derecede etkilemekte ve yaşam kalitesini düşürmektedir. Bu nedenle günümüzde pek çok doktor cerrhai uygulamalara başvurmadan önce öncelikle proloterapi uygulamasını önermektedir. Öyle ki proloterapinin eklemlerde neden olan kireçlenme problemine ve oluşturduğu hasarda oldukça olumlu etkisi bulunmaktadır.

Proloterapi Uygulaması Öncesi ve Sonrası Bilinmesi Gerekenler

Proloterapi uygulaması enjeksiyon tekniği ile gerçekleştirilmektedir. Bu uygulamaya başvurmadan önce bilinmesi gereken birtakım noktalar bulunmaktadır. Aynı zamanda uygulama sonrasında hastanın dikkat etmesi gerekenler de mevcuttur.

- Enjeksiyon uygulaması sonrasında şiddetli ağrı yaşanabilmektedir.

- Proloterapi uygulamasına başvuran kişilerin herhangi bir kan sulandırıcı ilaç kullanmıyor olması önemlidir.

- Uygulama öncesinde hastanın herhangi bir ağrı kesici ilaç kullanmaması da tedavinin başarısı açısından önemlidir.

- Uygulama sonrasında hastanın bol su tüketmesi ve C vitamini takviyesine ihtiyacı bulunmaktadır.

Proloterapi uygulaması ile tedavi edilebilen başlıca hastalıklar; migren ağrıları, kifoz skolyoz, topuk dikeni, sportif faaliyetler sırasında yaşanan yaralanmalar, bel ve sırt ağrıları ve diz kireçlenmesidir.

Proloterapi Diz Kireçlenmesi Tedavisinde Nasıl Uygulanır?

Diz kireçlenmesi problemi; hastada hareket kısıtlığına ve yoğun ağrı hissine neden olmaktadır. Eklemi oluşturan kemiklerin arasında bulunan kıkırdak dokunun aşınması ve kemiklerin birbirine sürtmesi sonucunda iltihap dokunun açığa çıkması sağlanmaktadır.

Proloterapi uygulaması ile diz kireçlenmesi tedavisi öncesinde diz kireçlenmesi probleminin kesin teşhisi konulmaktadır. Bununla birlikte kireçlenme yaşanan bölgede eklem kemiklerinin yenilenmesi amacı ile enjeksiyon yöntemi ile proloterapi uygulaması gerçekleştirilmektedir.