Ozonterapi ile Fibromiyalji Tedavisi

Fibromiyalji son yıllarda oldukça sık rastlanan romatizmal hasralıklar arasında yer almaktadır. Bu hastalık aynı zamanda halk arasında yumuşak doku romatizması olarak da tanımlanmaktadır. Genellikle genç kadınlarda görülen fibromiyalji hastalığı günlük yaşam konforunu ciddi derecede olumsuz etkilemektedir. Günümüzde ozonterapi ile fibromiyalji tedavisi mümkün olabilmektedir.

Fibromiyalji Nedir?

Çocukluk döneminde dahi açığa çıkabilen yumuşak doku romatizması olan fibromiyalji son yıllara kadar nedensiz ağrı olarak tanımlanmaktaydı. Gezen ağrı, yrüyen ağrı olarak da tanımlanan fibromiyalji hastalığının nedenleri tam anlamı ile bilinmemektedir. Bununla birlikte yapılan araştırmalar sonucunda fibromiyalji problemi yaşayan hastaların birinci derecede akrabaların da bu problemi yaşama oranlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Fibromiyaljinin nedenleri aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

- Uyku bozuklukları

- Travmatik olaylar

- Ruhsal problemler, stres, depresyon

- Viral hastalıklar

- Romatoid atrit

Fibromiyalji belirtileri ise şu şekildedir;

- Şiddetli adet ağrıları

- Yorgun uyanma

- Mide ağrısı

- Karında ve göğüste ağrı

- Ellerde uyuşma

- Kabızlık

- İshal ve sık idrara çıkma

- Nefes almada zorluklar yaşama

- Çok çabuk sinirlenme

- Konsantrasyon sağlama güçlük

Fibromiyaljide Tanı

Vücutta 18 ağrı noktası bulunmaktadır. Bu noktalar aynı zamanda fibromiyaljinin kendini gösterdiği bölgelerdir. Fibromiyalji probleminin tanısında öncelikle bu ağrı noktaları değerlendirilmektedir. Bu noktalara müdahale edildiğinde hassasiyet duyulması fibromiyalji düşüncesini güçlendirmektedir.  Bununla birlikte hastanın genel değerlendirmesi, yaşam tarzının ve yaşadığı coğrafyanın ve sağlık öyküsünün de bu hastalığın açığa çıkmasında büyük önem taşımaktadır.

Fibromiyalji tanısının konulmasında laboratuvar tekniklerinden faydalanılmamaktadır. Bu nedenle tanı süreci oldukça karmaşık ve uzun sürebilmektedir. Bu noktada Fibromiyaljik Rsik Testi; bu hastalığın yaşanıp yaşanmadığına ilişkin önemli veriler sunmaktadır.

Ozonterapi ile Fibromiyalji Nasıl Tedavi Edilir?

Ozonterapi; ağrı ile ilişkin pek çok hastalığın tedavisinde uygulanan bir tedavi yöntemidir. Ozon gazının tedavi edici ve yenileyici etkisi ile hastanın dokularının kendi kendini iyileştirme gücü bir arada yaşanılan şikayetlerin tedavi edilmesinde etkendir. Fibromiyalji gibi günlük yaşamı olumsuz yönde etkileyen; iş ve okul performans düşüklüğüne neden olan, depresyona neden olan hastalıklar da ozonterapi ile tedavi edilebilmektedir.

Ozonterapi ile Fibromyalji Tedavisi Sonrası

Ozonterapi ile fibromiyalji tedavisi uygulandıktan sonra birkaç gün ağrıların artması normal karşılanmaktadır. Birkaç gün sonra ise ağrı şikayetlerinin önemli derecede azaldığı hissedilecektir. Ozonterapi tedavisi sonrasında hastanın kendini koruması ve gerekli önlemleri alması da yaşanılan şikayetlerin tamamından kurtulunmasını sağlamaktadır.

Nemli ve serin ortamlarda bulunulmaması, sağlıklı beslenilmesi ve asla egzersiz programlarının aksatılmaması gerekemektedir.