Hacamat zamanı

Hacamat Ne Zaman Yapılır?

Son yıllarda oldukça sık tercih edilen geleneksel tıp yöntemleri arasında yer alan Hacamat; pek çok hastalığın tedavisinde başvurulan bir yöntemdir ve aynı zamanda koruyucu tedavi yöntemi olarak da pek çok kişiye uygulanmaktadır.

Hacamat Tedavisinin Tarihi

Hacamat; günümüzde tüm dünyada pek çok insanın başvurduğu bir geleneksel tedavi yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Hacamat kelimesi Arapça kökenli bir kelime olup emmek ve doğru hacmine sokmak gibi Türkçe karşılıkları bulunmaktadır. Antik dönemde üzerinde durulan 4 element teorisi ile yakından ilişkisi bulunan Hacamat tedavisinin tarihi oldukça farklı ve ruhani değerlere de dayanmaktadır.

4 element teroisinde hastalıkların açığa çıkmasında etkili 4 madde bulunmaktadır. Bu maddeler; kan, balgam, safra ve sevdadır. Öyle ki sonraki yıllarda İbn-i Sina bu 4 elemente ruh kavramını da eklemiştir. Bu maddelerin dengesizliği ve yapısal bozukluğu hastalıklara neden olmaktadır. Herhangi bir hastalık durumunda bu 4 maddenin vücuttan dışarı atılması gerektiği inancı mevcuttur. Hacamat tedavisi de söz konusu disiplinine yönelik uygulanan bir tedavi tedavi yöntemidir. Gerek antik dönemde gerekse de 18. yüzyıla kadar yaşamış olan Avrupa'daki birçok bilim insanı tarafından da uygulanmaya devam etmiştir.

Hacamat Çeşitleri Nelerdir?

Hacamat uygulaması pek çok farklı yöntem ile uygulanabilmektedir. Hacamat tedavisinin özellikle Çin tıbbında uygulanmış çeşitleri şu şekilde sıralanabilmektedir;

- Ateşli

- Yağlı Kupa Masajı

- İğneli Kupalama

- Moxa Kupalama

- Flash Kupalama

- Bitkisel Kupalama

- Kuru Kupalama

- Sulu Kupalama

- Ateşli Kuru Kupa

- Islak Kuru Kupa

Hacamat şekilleri arasında günümüzde ıslak kupa yöntemine sıklıkla başvurulmaktadır.

Hacamat ile Tedavi Edilebilen Başlıca Hastalıklar

Hacamat tedavisinin etkili olduğu başlıca hastalıklar; astım, gut, nefes darlığı, fil hastalığı, kronik ürtiker, siyatik, böbrek taşları gibi sağlık problemleridir. Bu hastalıkların tedavisi amacı ile uygulanan Hacamat; ilgili bölgeye uygulanarak hızlı ve konforlu bir tedavi süreci sunmaktadır.

Hacamat Tedavisinin Yan Etkisi Var mı?

Sağlık alanındaki her uygulamada olduğu gibi Hacamat tedavisinde de birtakım risk faktörleri ve komplikasyon riskleri bulunmaktadır. Bu risk faktölerinin başında elbette ki enfeksiyon gelmektedir. Bu nedenle hacamat uygulaması için seçilen doktor ve klinik seçimi büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda hacamat uygulaması sonrasında cilt üzerinde renk değişimi ve kızarıklıklar görülebilmektedir. Kısa sürede bu komplikasyonların önüne geçilmektedir.

Hacamat Tedavisine Ne Zaman Başvurulmaktadır?

Hacamat tedavisini uygulayacak doktorun tecrübesi kadar tedavinin başarısı açısından uygulamanın yapılacağı zaman da büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda hacamat tedavisine başvurulma nedenlerine göre en uygun zaman dilimi belirlenebilmektedir.

Koruyucu tedavi amacı ile uygulanacak olan hacamatın ilkbahar ve sonbahar aylarında gerçekleştirilmesi önerilmektedir. Bununla birlikte dolunay zamanlarında insanların kan basıncında önemli değişiklikler yaşanmaktadır. Bu nedenle bu tarihlerde gerçekleştirilen hacamat uygulamasının çok daha yararlı olduğu konusunda genel bir kanı bulunmaktadır.