ozonterapi faydaları

Ozonterapi Faydaları Nelerdir?

Teknolojinin gelişmesi ve bilimsel çalışma alanlarının sağlık alanında da zenginleşmesi ile hastalıkların tanı ve tedavisinde birçok yeni yöntem açığa çıkmıştır. Son yıllarda özellikle destekleyici ve tamamlayıcı tıp alanının da gelişmesi ile; çok daha konforlu ve güvenilir bir tanı / tedavi süreci yaşanmaktadır. Söz konusu yöntemlerden biri de günümüzde en çok uygulananlar arasında bulunan ozonterapidir.

Ozonterapi yöntemi ozon gazının ilgili alanlarda uygulanarak yaşanılan sağlık probleminin tedavisi amaçlanmaktadır. Herhangi bir ağrı ya da acı hissi açığa çıkarmadan uygulanan bu yöntem birçok hastalığın gerek tedavisinde gerekse de tedavisine ek tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak uygulanmaktadır.

Ozonterapi Yönteminin Faydaları

Ozonterapi yöntemi estetik ve güzellik alanında uygulanması ile anti-aging özelliği taşımaktadır. Aynı zamanda kas ve eklem rahatsızlıklarının tedavisinde ve semptomların önüne geçilmesi adına son yıllarda sıklıkla başvurulmaktadır.

Tıp eğitimi almış ve alanında uzmanlaşmış doktorlar tarafından uygulanması gereken ozonterapi yönteminin faydaları şu şekilde sıralanabilmektedir;

- Metabolizmayı hızladırmakta ve bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.

- Kas ve eklem hastalıklarında ağrı ve acı hissinin ortadan kaldırılmasında etkili olduğu kadar eklemlerdeki iltihabın yayılmasını engelleyici özelliği bulunmaktadır.

- Dolaşım bozukluklarında uygulanmaktadır. Böylece kanın homojen bir şekilde damarlar içerisinde dolaşmasını sağlamaktadır.

- Vücudun bakteri, mantar ve enfeksiyonlardan arındırılmasında uygulanmaktadır. Özellikle akut enfeksiyon durumlarında yan etkisi olmaması sebebi ile oldukça sık tercih edilmektedir.

- Metabolizmayı hızlandırması ve dolaşım bozukluklarını ortadan kaldırması sebebi ile kronik yorgunluk problemlerinin önüne geçmede etkilidir.

- Sağlık problemlerinin tedavisinde uygulanan ozonterapi aynı zamanda tamamlayıcı ve koruyucu tedavi yöntemi olarak da uygulanmaktadır. Bu noktada özellikle ileri yaşlardaki kişiler için fiziksel performansın korunması amacı ile uygulanmaktadır.