Hacamat ile Fıtık Tedavisi

Hacamat, yaklaşık 5000 yıllık bir tarihe sahip olan ve Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı bir geleneksel tamamlayıcı tıp uygulaması olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih boyunca çok çeşitli kültürler tarafından uygulanmış olan hacamat, özellikle son yıllarda tıbbi tedavi yöntemlerine destek niteliğinde pek çok hastalığın tedavisi için tercih edilen bir yöntem haline gelmiştir.

Hacamat, vücutta belli başlı bölgelere kupalar yerleştirilerek ve bazı durumlarda kesiler oluşturularak uygulanan, oluşturulan negatif basınç düzeneği ile gerekli tedavinin sağlandığı bir yöntemdir. Pek çok hastalığın yardımcı tedavisinde başarılı sonuçlara sahip olan hacamat uygulamasının sıklıkla tercih edildiği sağlık problemlerinden biri olarak bel fıtığı karşımıza çıkmaktadır. Günümüz yaşam koşullarında çok sayıda yaşlı ya da genç insanın yaşam standartlarına olumsuz etkileri bulunan bel fıtığı problemi, hacamat uygulaması ile başarılı şekilde tedavi edilebilmektedir.

Fıtık Nedir?

Omurga ve omur kemikleri arasında biraz daha yumuşak yapıda olan, daha yumuşak yapıda hem amortisör görevi gören hem de omurga yapısında stabilizasyonu sağlayan unsurlara disk adı verilmektedir. Disklerin hasar görmesi, kayması ve stabilizasyonun bozulması sebebiyle ortaya çıkan kemik tahribatı fıtık adını almaktadır. Fıtık, ilgili bölgedeki sinirlere baskı oluşturarak hareket alanını kısıtlamakta ve olumsuz pek çok duruma sebep olmaktadır.

Fıtık, meydana geldiği bölgede dolaşımın zayıflamasına sebep olmakta, omurga yapısını stabilize etme görevine sahip olan kasların fonksiyonlarını yerine getirememesi durumunu da beraberinde getirmektedir.

Sağlıklı Kan Dolaşımı ve Hacamat

Hacamat, vücut yapısında normal ve sağlıklı şekilde işleyiş göstermeyen durumların direkt tedavisini değil, rutin tedavi seçeneklerine yardımcı ve tetikleyici nitelikte müdahaleleri amaçlamaktadır.

Vücuttaki hastalık belirtileri kanda kendini göstermektedir. Bununla beraber, disklerde meydana gelen hasar ve oluşan kaymalar, kan dolaşımının sağlıklı şekilde işleyiş göstermemesine sebep olmaktadır. Hacamat, vücutta meydana gelen fonksiyon bozukluklarına, sağlıklı bir kan dolaşımı sağlayarak etki oluşturmaktadır.

Hacamat, negatif basınç oluşturulan bir düzenek ile kan dolaşımı üzerinde olumlu etkiler oluşturmaktadır. Vücutta çeşitli problemler sebebiyle meydana gelen dolaşım sorunları ve fonksiyon bozuklukları, hacamat uygulamasının oluşturduğu etki doğrultusunda düzenlenmekte ve daha sağlıklı işleyiş göstermesi için tetikleyici etkiler meydana getirilmektedir.

Hacamatın Fıtık Tedavisindeki Etkileri Nelerdir?

Fıtık, fiziksel bir sağlık problemidir ve bir fizyoterapist tarafından tedavi edilmesi gerekmektedir. Ancak, fıtık problemi sinirler üzerinde oluşturduğu baskının yanı sıra kan dolaşımının sağlıklı şekilde gerçekleşmemesini de beraberinde getirmektedir. Bu bakımdan hacamat, fıtık problemlerinin tedavisinde dolaşım sistemi üzerinde oluşturduğu negatif basınç doğrultusunda yardımcı etki oluşturmaktadır.

Hacamat, belirli bölgelere ve belirli zamanlarda uygulanan bir yöntem olması bakımından, vücutta çeşitli etkiler oluşturulabilen ve pek çok hastalıkla ilgili etkili sonuçlar alınabilen bir işlemdir. Belli başlı bölgelere ve belli günlerde uygulanan hacamat yöntemi ile, kan dolaşımında amaçlanan etkiler oluşturularak fıtık tedavisi gerçekleştirilebilmektedir.

Kesi uygulanarak ve kesi uygulanmadan gerçekleştirilebilen hacamat uygulamaları, vücuttaki kan dolaşımını düzenleyen negatif basınç etkileri oluşturmakta ve fıtıkla birlikte oluşan dolaşım problemine gerekli müdahalelerin gerçekleştirilmesini sağlamaktadır. Bununla beraber, fıtık sebebiyle beslenmesi ve kanlanması kısıtlı hale gelen ya da gerçekleşemeyen yumuşak ve sert dokular, hacamat yönteminin oluşturduğu detoks etki sonucu beslenebilmektedir.

Hacamat Hangi Fıtık Vakalarında Etkili Olmaktadır?

Hacamat tedavisinin yardımcı tedavi yöntemi olarak beklenen etkiyi oluşturabilmesi için, fıtık vakalarının ileri derecede olmaması gerekmektedir. Fıtık başlangıcı bulunan hastalarda, uygulanan negatif basınç doğrultusunda gerekli detoks etki sağlanarak kan dolaşımı sağlıklı hale getirilebilmekte ve ilgili dokuların beslenmesi sağlanabilmektedir.

İleri derece fıtıklar, ameliyatla tedavisi gereklilik haline gelmiş olan vakalar olarak değerlendirilmekte, hacamat tedavisinin başarılı sonuçlar sağlayabilmesi için kayma ve fıtıkların ameliyat aşamasına gelmemesi gerekmektedir.