proloterapi ile tedavi edilen hastalıklar

Proloterapi ile Tedavi Edilen Hastalıklar

Proloterapi son yıllarda ağrı tedavisi alanında sıklıkla başvurulan bir yöntem olmakla birlikte etkili, güvenilir ve kısa sürede fayda etmesi ile pek çok hastalığın  tedavisinde de başvurulan öncelikli yöntemlerden biridir. Bir tür enjeksiyon uygulaması olan proloterapi ile vücuttaki pek çok doku ve eklem hastalıklarının açığa çıkardığı şikayetler giderilebilmektedir.

Proloterapi ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

- Eklemlerdeki güç kaybı

- Donuk Omuz Sendromu

- Diz kireçlenmesi

- Tenisçi dirseği

- Topuk dikeni

- Sırt ağrıları

- Boyun ağrıları

- Boyun ve bel fıtığı

- Bel, boyun ve kalça kireçlenmeleri

- Ayak bileğindeki burkulmalar ve diğer travmatik olaylar

Proloterapi uygulamasına başvurulabilmesi için öncelikle yaşanılan problemin kesin tanısının konulması gerekmektedir. Bununla birlikte hastanın vücudunda herhangi bir enfeksiyon olup olmadığı tespit edilmeli, varsa öncelikle enfeskiyon tedavisi uygulanması gerekmektedir.

Proloterapi Uygulamasında Yan Etkiler

Proloterapi uygulaması elbette ki cerrahi uygulamalara oranla çok daha az risk faktörü içermektedir. Kanama ve enfeksiyon riki minimum olan proloterapi uygulamasında aynı zamanda genel anestezi ile uygulanmasına ihtiyaç bulunmadığından anesteziye bağlı risk faktörleri de bulunmamaktdır.

Proloterapi uygulamasının riskleri; yanlış bölgeye uygulanması, vücutta enfeksiyon bulunuyorken uygulanması ya da yanlış dozda uygulanmasıdır.