ozon terapi ile kadın hastalıkları

Kadın Hastalıklarında Ozon Tedavisi

Ozon tedavisi, yardımcı tedavi yöntemi olarak özellikle son yıllarda tercih edilmekte, rutin tedavi yöntemlerine önemli katkılar sağlamaktadır. Oksijen yoluyla solunum gerçekleştirilen bütün canlılar için hayati önem taşıyan oksijen, ozon tedavisi sırasında normalden çok daha yüksek nitelikte uygulanarak kadın hastalıkları da dahil olmak üzere pek çok hastalığın tedavisini mümkün hale getirmektedir.

Anti-enfektif, doku onarımını arttırıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici özellikleri sebebiyle ozon tedavi, kadın hastalıklarında tek başına ya da yardımcı tedavi yöntemi olarak başarılı sonuçlar sağlayabilmektedir.

Ozon Tedavisi Nedir?

Ozon, soluduğumuz hava içerisinde bulunmayan ve atmosferin üst tabakalarında kendiliğinden meydana gelen, üç tane oksijen molekülünün meydana getirdiği O3 olarak adlandırılan gazdır.

Atmosferin alt tabakalarında O2’ye dönüşen ve kendine özgü bir kokuya sahip olan ozon gazı temel olarak, antioksidan ve dezenfektan özellikleri taşımaktadır. Bu temel özellikleri doğrultusunda ozon gazı belli dozlarda uygulanarak kadın hastalıkları da dahil olmak üzere pek çok hastalığın tedavisinde etkili rol oynamaktadır.

Ozon tedavisi, yapılan değerlendirmeler sonucunda belirlenen dozlarda uygulanmaktadır. Böylece, ilgili doku ve hücrelerin oksijeni en etkili şekilde kullanması amaçlanmaktadır. Ozon tedavisi sırasında, normal koşullarda hücrelerin alabileceği oksijen çok daha yoğunlaşmış şekilde elde edilebilmektedir. Vücuttaki hücrelerin ozon ile karşılaşması, vücut dengesinde pek çok değişim yaşanmasını beraberinde getirmekte, ozon tedavisi ile hastalıklara karşı etkili sonuçlar elde edilebilmektedir.

Ozon Tedavisinin Vücuttaki Etkileri Nelerdir?

Normal koşullarda havada bulunan oksijen miktarı yaklaşık olarak %21 oranındadır. Ozon tedavisi sırasında, oksijen miktarı belli oranlarda ayarlanabilmekte, bazı durumlarda yüzde yüz oksijen oranı elde edilebilmektedir. Böylece, plazma içerisindeki oksijen çözünmesi artış göstermekte ve çevre dokulara ulaşan oksijen oranında da artış sağlanmaktadır. Ozon tedavisi ile elde edilen yoğunlaşmış oksijen oranı, etkili bir antioksidan ve dezenfektan görevi görmektedir.

Ozon tedavisinde yoğunlaşmış oksijen uygulanması, doku ve hücrelerin oksijeni etkili şekilde kullanabilmesini sağlamakta ve bu durum doku yenilenmelerini tetikleyici etkiler meydana getirmektedir. Ozon tedavisi, ozonun temel özellikleri olan antioksidan ve dezenfektan etkisiyle vücutta anti-infektif bir savunma oluşturmakta, bağışıklık sistemini güçlendirmekte ve doku onarımını tetikleyerek başarılı sonuçlar sağlamaktadır.

Ozon Tedavisinin Kadın Vücudundaki Etkileri Nelerdir?

Ozon tedavisi, mantarlar ve bakteriler tarafından oluşturulan enfeksiyonların tedavisinde başarılı anti-infektif etkiler sağlamaktadır. Özellikle hızlı şekilde yayılım gösteren mantar enfeksiyonları, ozon tedavisi yoluyla hızlı şekilde ortadan kaldırılabilmektedir. Bu bakımdan ozon tedavisi, enfeksiyonlardan kaynaklı olarak meydana gelen kadın hastalıklarının tedavisinde uygulanabilmekte ve etkili sonuçlar sağlayabilmektedir.

Kadın vücudu, özellikle üreme organlarının anatomik yapısı ve değişkenlik gösterebilen hormonal dengesi itibariyle enfeksiyon oluşumuna ve yayılımına yatkın niteliktedir. Ozon tedavisi, hem hormonal dengeyi sağlayıcı etkisi hem bağışıklık sistemini güçlendirmesi hem de enfeksiyonlara karşı oluşturduğu anti-infektif savunma mekanizması ile kadın vücudunda ortaya çıkan hastalıklara karşı etkili bir tedavi yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ozon tedavisi, kadın vücudunda mantar, bakteri ya da virüsler sebebiyle oluşum gösteren, özellikle vajinada meydana gelen iltihaplı hastalıklarda ve idrar yollarında ortaya çıkan enfeksiyonlar üzerinde hızlı ve başarılı sonuçlar elde edilmesini sağlamaktadır.

Ozon Tedavisi Hangi Kadın Hastalıklarında Etkilidir?

Ozon tedavisi, enfeksiyonlardan kaynaklı olarak ortaya çıkan kadın hastalıkları başta olmak üzere pek çok durumlarda tek başına veya yardımcı tedavi yöntemi olarak uygulanmaktadır. Ozon tedavisinin uygulandığı jinekolojik hastalıkları şu şekilde sıralayabilmekteyiz; -İltihaplı vajina hastalıkları -İdrar yolu enfeksiyonları -Rahim ağzı yaraları -Yumurtalık ve tüplerde meydana gelen iltihaplı hastalıklar -Rahim, rahim ağzı ve yumurtalık tümörleri -Akıntılı-kaşıntılı vajinitler -Rahim, rahim ağzı ve yumurtalık kanserleri -Tedaviye direnç gösteren genital bölge enfeksiyonları