Mezoterapi ile Leke Tedavisi

Proloterapi ile Kireçlenme Tedavisi

Genellikle ileri yaşlarda görülen bir tür eklem hastalığı olan kireçlenme; tedavi edilmediği ve kontrol altında tutulmadığı taktirde günlük yaşam konforunu zedelemektedir. Bununla birlikte kireçlenme tedavisinde son yıllarda cerrahi uygulamalara alternatif olarak çeşitli tedavi yöntemleri geliştirilmiştir. Proloterapi de kireçlenme tedavisinde uygulanan etkili yöntemlerden biridir.

Kireçlenme Nedir?

Tıp literatüründe Gonartroz olarak tanımlanan kireçlenme; eklem içinde bulunan ve eklemi oluşturan kemiklerin birbirine sürtünmesini engelleyen sıvının tükenmesi ve kıkırdak dokunun zaman içerisinde aşınarak kemikler arasındaki yastık işlevini sürdürememesidir. Kireçlenme problemi; kronik ve ilerleyici özelliği bulunan bir hastalıktır. Bu nedenle erken dönemde kontrol altında alınarak ilerlemesi engellenebilmektedir.

Eklem Kireçlenmesi Neden Olur?

Zaman dünyayı geleceğe taşırken herkes esasında eskimektedir. Bu eskimeye elbette ki insan fizyolojisi de dahildir. Eklemler insanın doğumdan beri aktif olan yapılardır ve yaşlandıkça eskimeye başlar. Özellikle yaralanmalarda, yaşanılan (çarpma, vurma, darbe alma, düşme) travmatik olaylarda fiziksel olarak yaralanan eklem kemikleri kireçlenmeye neden olmaktadır.

Eklem kemiklerinin ve kemikleri çevreleyen kıkırdak ve bağ dokuların zedelenmesi ve aşınma yaşaması da kireçlenme problemine yol açmaktadır.

Eklem Kireçlenmesinde Yaşanan Şikayetler

Kireçlenme problemi hastada aşağıdaki gibi şikayetlere yol açmaktadır;

•  Eklem ağrısı
    •  Eklemin bağlı bulunduğu kemiklerde ağrı
    •  Eklemlerde sertlik
    •  Eklemlerden ses gelmesi
    •  Hareket kısıtlılığı
    •  Eklemlerde şekil bozukluğu

Proloterapi ile Kireçlenme Nasıl Tedavi Edilir?

Proloterapi uygulaması son yıllarda ağrı tedavisinde oldukça etkili olan bir yöntemdir. Özellikle cerrahi yöntemlere alternatif olarak kalıcı tedavi sunan proloterapsi; eklemi oluşturan dokuları iyileştirici ve tedavi edici özelliği bulunmaktadır. 60 yaş üzerinde sıklıkla görülen kireçlenme probleminin tedavisinde uygulanan proterapinin avantajları ise aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

- Eklem dokularını iyileştirici özelliği bulunmaktadır.

- İyileşme süreci kısadır.

- Konforlu ve güvenilir bir şekilde uygulanabilmektedir.

- Vücudun kendi kendini tamir etme sistemini de harekete geçirmektedir.

Kireçlenme tedavisinde proloterapinin uygulanabilmesi için öncelikle kireçlenme tanısının kesin bir şekilde konulması gerekmektedir. Fizik muayene ve radyolojik görüntülemeler yardımı ile tamamlanan tanı süreci sonrasında tedavi planlaması yapılabilmektedir. Proloterapi uygulaması; diz kireçlenmesi, parmaklardaki kireçlenme ve kalça eklemindeki kireçlenme problemlerinde uygulanabilmektedir.