ozonterapi

Ozonterapi Kimlere Uygulanır?

Ozon; oksijen yapısında yakın bir gaz türüdür. Çeşitli konsantrasyonlarda farklı bir kokusu bulunan ozon günümüzde endüstride ve sağlık alanında kullanılmaktadır. Ozonterapi yaklaşık 40 yıldır kullanılan bir yöntemdir. Beyaz kan hücrelerinin üretiminde etkili olan ozon aynı zamanda; virüslere, bakterilere ve kansere karşı da vücudun korunmasında etkildir.

Ozonterapi Nedir?

Yaklaşık iki yüz yıldır sağlık alanındaki uygulamalarda kullanılan ozon gazı, günümüzde pek çok hastalığın tedavisinde önemli rol oynamaktadır. Türkiye’de ise 2014 yılında Sağlık Bakanlığınca uygulanabilirliği resmi gazetede yayınlanmıştır.

Saf oksijenin yüksek elektrik akımı ile etkileşime geçirilmiş hali tıp alanında uygulanmaktadır.

Ozonterapi Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Ozonterapi yıllardır sağlık alanında uygulanan bir yöntemdir. En başta iyileşmeyen yaraların kapanmasını kolaylaştırması adına uygulanan ozonterapi; fizyolojik pek çok sağlık probleminin tedavisinde de uygulanabilmektedir. Ozonterapi uygulamasına başvurulan başlıca hastalıklar aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

- Yorgunluk ve halsizlik

- Zona ya da herpes gibi ağrılı hastalıklar

- Eklem hastalıkları

- Kas ağrıları

- Bağışıklık sisteminin zayıf olduğu durumlar

- Sistemik hastalıklar

- Fibromiyalji

- Gut hastalığı

- Serebral Palsi

- Crohn Hastalığı

- Avasküler nekroz

- Kanser tedavisinde destekleyici tedavi

Ozonterapi Kimlerde Faydalı Olmaktadır?

Ozonterapi uygulaması alanında tecrübeli doktorlar tarafından uygulanması gereken bir yöntemdir. Aksi halde fayda sağlamayacağı gibi ciltte kalıcı hasarlara da neden olabilmektedir. Ozonterapi uygulaması minimum 6 seans sürmekte ve seans süreleri ile ozon gazının kullanım dozu ile şekli tedavisi amaçlanan probleme göre değişkenlik göstermektedir.

Kişiye özel bir tedavi yöntemi olan ozonterapi günümüzde özellikle ileri yaşlardaki hastalarda tercih edilmektedir. Ozonterapi;

- Diyabet hastası olup ayak ve bacak yarası problemi yaşayan hastalarda

- Kronik yorgunluk yaşayanlarda

- Vücudunda enfeksiyon olanlarda

- Genital uçuk gibi hastalıkların tedavisi sonrasında ağrı yaşayanlarda

- Yanık tedavisi gören hastalarda.

Ozonterapi Yönteminin Uygulanmaması Gereken Durumlar

Ozonterapi sağlık alanında pek çok durumda uygulanmaktadır. Faydalarının yanı sıra bazı durumlarda uygulanması doğru olmamaktadır. Özellikle kansızlık ya da herhangi bir kan hastalığı bulunan kişilerde opzonterapi uygulaması birtakım risk faktörleri oluşturması nedeni ile uygulanmamaktadır. Aynı zamanda tiroid ve benzeri hormon bozuklukları da ozonterapi uygulamasının önüne geçen faktörler arasındadır.