Akupunktur ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir

Akupunktur ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

İnsan, fiziksel ve psikolojik açıdan oldukça gçlü varlıktır. Ancak bazı durumlarda çeşitli sağlık sorunları yaşayabilmekte ve günlük yaşamları sekteye uğrayabilmektedir. Uygarlık tarihi boyunca insan sağlığının korunmasında, hastalıklarının tedavisinde dönemin teknik imkan ve potansiyeline göre farklı yöntemler geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Akupunktur yöntemi de bu tedavi biçimleri arasındadır.

Akupunktur Nedir?

Akupunktur; kelime anlamı Latinceden türetilen Acus (iğne) ve punctura (batırma) kelimelerinin birleşiminden açığa çıkmıştır. Türkiye'de ise akupunktur tanımlamasının yanı sıra iğnelemek tanımlaması da kullanılmaktadır.

Akupunktur; geleneksel Çin kültürüne ait bir şifa yöntemidir. Bu yöntem ile birçok fizyolojik ve psikolojik hastalık tedavi edilebilmektedir. Modern tıp yöntemlerinin yan etkilerinin fazla olması sebebi ile alternatif tedavi yöntemleri tercih edilmektedir. Günümüzde ise en sık başvurulan alternatif ve destekleyici tedavi yöntemi akupunkturdur.

Vücudun belirli noktaları bulunmaktadır ve yıllarda yapılan araştırmalar sonucunda bu noktaların akupunktur noktaları olduğu saptanmıştır. Akupunktur noktaları sinirlerin bulunduğu noktalardır ve bu bölgelere akupunktur iğnelerinin batırılması ile birçok hastalığın tedavisi mümkün olabilmektedir.

Akupunktur Hangi Hastalıkları Tedavi Eder

Akupunktur insan enerjisini dengelemekte ve yaşam kalitesini arttırmaktadır. Bununla birlikte akupunktur ile tedavi edilen hastalıklar şu şekilde sıralanabilmektedir;

•  Ağrı tedavisi
    •  Astı, bronşit gibi alerjik hastalıkları
    •  Migren
    •  Felç. inme
    •  Kronikleşmiş sinüzit
    •  İshal ve kabız gibi sindirim problemleri
    •  Şeker hastalığı
    •  Romatizmal hastalıklar
    •  Depresyon, anksiyete ve uyku bozuklukları
    •  Zayıflama
    •  Sigarayı bırakma
    •  Kalp ve tansiyon hastalıkları

Yukarıdaki maddelerden de anlaşılacağı gibi akupunktur tedavisinin etken olduğu başlıca hastalıklar; ağrı ve solunum sistemine bağlı hastalıklar, romatizmal hastalıklar ve cilt problemleridir. Aynı zamanda akupunktur tedavisi cinsel fonksiyon bozukluklarının tedavisinde de etkildir.

Akupunktur ile Ağrı Tedavisi Nasıl Oluyor?

Vücudun ağrı kesici özelliği kullanılan ilaçların ağrı kesici özelliğinden çok daha hızlı ve etkili sonuç vermektedir. Bu sistem beta endorfin olarak tanımlanan bir morfin salgılanmasıdır. Akupunktur ile ağrı tedavisinde; uygulanan ağrı tedavisinde bu sistem tetiklenmektedir. Aynı zamanda sedative olarak tanımlanan sakinleştirici sistemi de harekete geçirilmektedir. Böylece stres ile baş etme ve yorgunluk giderici etkisine sahip olması nedeniyle de ağrı tedavisinde akupunktur yöntemi çok sık tercih edilmektedir.

Akupunktur Nasıl Uygulanır

Günümüzde genellikle vücut, kol ve bacaklardaki akupunktur noktalarına uygulanmaktadır. Özel olarak geliştirilmiş iğneler ile uygulanan tedavi yöntemi; doktorun önerdiği seans miktarı ve süresi boyunca gerçekleştirilmektedir. Bununla birlikte klasik akupunktur yönteminin yanı sıra teknolojik gelişmelerden de faydalanılarak uygulanan; elektro akupunktur ve lazer akupunktur yöntemleri de bulunmaktadır. Enerji verilen akupunktur iğneleri ile hastalıkların çok daha hızlı bir şekilde iyileşmesi sağlanmaktadır.

Vücudun belirli bölgelerinde bulunan akupunktur noktalarına uygulşanan iğneler ile sinirler harekete geçirilmektedir. Günümüzde akupunktur uygulamasının; lazer akupunktur, elektro akupunktur, moxa ve infrared gibi yöntemleri bulunmaktadır.

Akupunktur tedavisine başvururken alanında tecrübeli bir uzman tercih edilmesi gerektiği unutulmamalıdır. Öyle ki tedavinin başarılı bir şekilde sonuca ulaşması için seans süresi ve seans sayısının yanında belirlenen akupunktur noktaları da büyük önem taşımaktadır.

Vücut Akupunkturu Nedir?

Vücut akupunkturu, vücudun belirlenen çeşitli bölgelerine uygulanabilmektedir. Bu bölgeler genellikle; kollar ve bacaklar, baş, boyun ve gövdedir. Farklı ölçümlemeler ile belirlenen akupunktur noktalarına batırılan iğneler ile vücudun elektrik iletiminin çok daha nitelikli bir şekilde sürdürülmesi ve beyne ulaştırılması amaçlanmaktadır. Vücuttaki bölgelere batırılan iğneler ile aynı zamanda elektrik iletimi de sağlanabilmektedir.

Kulak Akupunkturu Nedir?

Vücudun aynası olarak kabul edilen ve mikrosistem olarak tanımlanan kulak bölgesi; akupunktur uygulaması için en sık tercih edilen bölgedir. Kulaktaki belirli bölgelere uygulanan akupunktur iğneleri ile birçok organ ve sistem bozukluğu tedavi edilebilmektedir. AYnı zamanda ağrı tedavisi ve hormonal bozuklukların düzenlenmesi amacı ile de kulak akupunkturuna başvurulmaktadır.