Hacamat

Deri ve derialtında biriken vücuda zarar veren ağır metallerin,toksik maddelerin Özel vakumlu kupalar ile vücut dışına alınma işlemidir.Akupunktur noktalarının uyarılması ile vücudun dengesi sağlanır.

Regüle olur.Kolay uygulanabilir bir doğal tedavi yöntemidir. Peygamberimiz'in (ASM), sıkça uyguladığı hacamat, beş vakit namazın hediye olarak gönderildiği Miraç'ta Cebrail Aleyhisselâm tarafından hem kendisine, hem de ümmetine tavsiye edilen bilimsel tıbbi bir uygulamadır (Tirmizi, Tıbb 12, 2054).

Hacamat ağrısız, acısız, yatak istirahatsiz, iş gücü kaybı olmadan tatbik olunan bir tedavi metodur.

Hacamat Tedavisi Uygulaması

Hacamat tedavisi bir nevi cerrahi müdahaledir. Kime ve nasıl yapılacağı tüm tedavi metotlarında olduğu gibi doktor tarafından belirlenmelidir.

Uygulamayı, doktorun yada doktor kontrolünde sağlık personellerinin yapması gereklidir.

Herhangi bir rahatsızlık yoksa, sağlığı korumak, detoks yada sünnet maksadıyla yaptırılacaksa, hacamat tedavisinden maksimum fayda elde etmek açısından tavsiye edilen mevsim, ay ve hafta günlerine riayet etmek önemlidir.

Hacamat ,mevsim olarak ilkbahar ve sonbaharda ,ay günleri olarak  hicri ay’ ın  14 – 28 arasındaki tekli günlerde ( hicri 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27  gibi..) yaptırılması uygun olur. Ancak, Hacamat tedavisi herhangi bir rahatsızlık için tedavi maksatlı yaptırılacak ise zaruret olması açısından mevsim veya ay günlerine bakılmaksızın en kısa zamanda yapılması gerekir. Bu konuda sadece hafta günlerine ( Pazartesi-Salı-Perşembe)dikkat edilebilir.

Yılda 2 ila 4 defa hacamat yaptırmak uygundur. Herhangi bir hastalık olmayan sağlıklı kişiler  mevsim değişikliklerinde 2 defa yaptırılmalıdır.

Hacamatın Genel Faydaları

• Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırır.
    • Kanda birikmiş ağır metal ve toksinlerin atılmasını  sağlar.
    • Ödemleri çözer.
    • Kan üretimi ile görevli organları uyarır.
    • Ağrıları giderir.
    • İleride oluşabilecek muhtemel hastalıkların önlenmesinde etkilidir.
    • Bel, boyun fıtığı, eklem ağrıları, karaciğer, kalp hastalıkları, psikolojik hastalıkların ve bunun gibi tüm kronik hastalıkların tedavisinde faydalıdır.
    • Göze canlılık verir, gözün görme kabiliyetini artırır. Başından hacamat olan bir insan bunu hemen fark eder.
    • Unutkanlık ve dikkat eksikliği olanlar; okuduğunu zor anlayanlar ve baş ağrısı şikayeti olanlar için kafadan hacamat çok faydalıdır. Ezber kuvvetini artırır, hızlı karar alma yeteneğini geliştirir.
    • Ankara Hacamat metabolizmayı düzenleyerek bağışıklığı güçlendirdiğinden düzenli yaptıranlar, çok sık grip ve soğuk algınlığına yakalanmaz.