hacamat bölgeleri

Hacamat Hangi Bölgelere Yapılır?

Halk arasında 'kupa tedavisi' olarak da tanımlanan hacamat; uzun yıllardır özellikle ağrı tedavisinde uygulanan geleneksel yöntemlerden biridir. Özel olarak tasarlanmış kupaların uygulama bölgelerinde vakumlanarak bekletilmesi ve sonrasında küçük ve yüzeysel kesiklerin atılması disiplinine dayanmaktadır. Kesik atılması sonrasında bölgeler tekrar kup aile kapatılmakta ve kanın vücuttan dışarı atılması sağlanmaktadır.

Hacamat Nasıl Tedavi Eder?

İnsanda bazı durumlarda aşırı toksin birikmektedir. Bu durum ise pek çok hastalık ve şikayetin açığa çıkmasında temel etken olarak kabul edilmektedir. Hacamat ise; alanında uzman hekimler tarafından doğru bölgelere uygulandığı zaman, vücuttaki fazla toksinin kan yolu ile atılmasını ve yaşanan şikayetlerin son bulmasını sağlamaktadır.

Yapılan araştırmalar sonucunda insan bedenindeki lenf sıvıları olması gerekenden fazla toksin içermektedir ve bu fazlalığın dışarı atılması gerekmektedir. Cilt altında orta üst bölgede biriken lenf sıvısının en kısa ve nitelikli yöntemi olarak hacamat tedavisi kabul edilmektedir. Hacamat ile drene edilen toksinlerden kurtulan beden kendini yenilemekte ve ağrılardan kurtulmaktadır.

Hacamat Noktaları Nelerdir?

Hacamat tedavisi bilindiği üzere çok uzun yıllardır hastalıkların tanı ve tedavisinde uygulanmaktadır. Bu nedenle gerek araştırmalar gerekse de bilimsel çalışmalar sonucunda insan bedeninde hacamat noktaları belirlenmiştir. Söz konusu hacamat noktaları aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir.

Kürek kemiklerinin ortası: pankreas ve safra kesesi gibi hastalıkların tedavisinde uygulanmaktadır.

Kafa arkası: psikolojik problemlerin tedavisinde.

Boyun: göz ve diş hastalıklarının tedavisinde

Kulak arkası: KBB hastalıklarının tedavisinde, baş ağrısının tedavisinde

Omuz: Tansiyon ve akciğer hastalıklarının tedavisi ile hormon dengesizliklerinin düzenlenmesinde

Bel: bel ağrısı ve ürolojik problemlerin tedavisinde

Kuyruk sokumu: prostat ve adet düzenliklerinin tedavisinde

Baldırlar: sedef ve böbrek hastalıklarının tedavisinde uygulanmaktadır.

Hacamat tedavisinin alanında uzman ve tecrübeli hekimler tarafından uygulanması gerekmektedir. Öyle k; uygulamada başarıyı sağlayan faktörlerden en önemlisi yaşanılan sağlık problemin tedavisi için en doğru hacamat noktasının bulunmasıdır.

Hangi Bölgelere Hacamat Yapılmaz?

Kafanın üst bölgesinde (bıngıldak) ve ense çukurunda hacamat uygulamasının gerçekleştirilmesi sakıncalıdır. Bu noktalarda yapılan her müdahale akıl hastalıklarına ya da zihinsel problemlere neden olabilmektedir.

Aynı zamanda hacamat uygulamasının hangi bölgelere yapılacağı ve ne kadar zamanda bir tekrarlanması gerektiği de büyük önem taşımaktadır. Öyle ki kulak ve kafa hacamatlarının çok sık tekrarlanmaması önerilmektedir.

Hacamat Kimlere Yapılmaz?

• Aşırı derecede kansızlık problemi yaşayan,

• AIDS, HIV gibi virüsler taşıyan,

• Hamile,

• Pıhtılaşma problemi olan,

• Organ nakli geçirmiş,

• Kalp yetmezliği bulunan,

• Kalbine pil takılmış,

• Çok yaşlı,

• Çok zayıf,

• Regl döneminde olan hastalarda hacamat uygulamasının gerçekleştirilmesi doğru değildir.