proloterapi ile bel fıtığı

Proloterapi ile Bel Fıtığı Tedavisi

Proloterapi ile bel fıtığı tedavisi son yıllarda çok sık uygulanmaktadır. Bunun nedeni elbette ki bel fıtığı probleminin hastanın günlük yaşam kalitesini düşürmesi ve bel fıtığı ameliyatlarının oldukça ciddi risk faktörleri barındırmasıdır. Proloterapi yöntemi; alanında uzman hekimler tarafından uygulandığında yan etkisiz ve oldukça faydalı bir tedavi yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Proloterapi ile Bel Fıtığı Nasıl Tedavi Edilir?

Proloterapi ile bel fıtığı tedavisinden bahsetmeden önce bel fıtığından söz açmak gerekmektedir. Bel ağrısı, hareket kıstılılığı, ağrının bacaklara kadar uzanması, güç kaybı, idrar kaçırması gibi problemler yaşamanız durumunda mutlaka gerekli muayane ve tetkiklerin uygulanarak tanı konulması amacı ile doktora başvurmak gerekmektedir. Öyle ki bel fıtığı sinirlere etki eden ve ilerleyici özelliği bulunan ciddi bir sağlık problemidir.

İnsan omurgası; dik durmak ve içi ve dış vücut yapısını oluşturmasının yanı sıra aynı zamanda sinirlerin tüm vücutta ilgili yerlere taşınmasında fonksiyoneldir. Omurga kemikleri arasında bulunan ve yastıkçık görevi gören yapılar disk olarak tanımlanmaktadır. Çeşitli nedenler ile bu disklerin deforme olması ve omurga kemikleri dışına taşarak gerek sinirlere gerekse de çevre dokulara baskı uygulaması fıtık olarak tanımlanmaktadır. Bel bölgesindeki omurga kemiklerindeki fıtıklar ise bel fıtığı olarak tanımlanmaktadır.

Bel fıtığı probleminin günümüzde etkin tedavi yöntemlerinden biri de proloterapidir. Proloterapi ile bel fıtığı tedavisine başvuran hastalarda;

- bel ve bacak ağrıları hafiflemekte

- güç kaybı ortadan kalkmakta

- fıtığın çevre dokulara bakısı sonlanmaktadır.

Proloterapi yöntemi bilindiği üzere enjeksiyon uygulamasıdır. Bel fıtığının konumu ve fıtık oluşumunun derecesi kesin olarak tespit edildikten sonra proloterapi uygulaması gerçekleştirilmektedir. Uygulama yaklaşık 3 - 4 seans yapılmaktadır.

Proloterapi ile Bel Fıtığı Tedavisi Sonrası

Proloterapi ile tedavi edilen bel fıtığında hastada açığa çıkan şikayetlerin şiddeti zamanla azalacaktır. Ancak tedavi yönteminin nitelikli bir şekilde fayda sağlaması ve tam iyileşme açığa çıkarması adına dikkat edilmesi gereken birtakım noktalar bulunmaktadır.