Akupunktur ile Depresyon Tedavisi

Akupunktur ile depresyon tedavisi son yıllarda oldukça nitelikli sonuçlar alınan bir yöntemdir. Modern toplumlarda günümüzde pek çok kişi depresyon problemi yaşamaktadır. Bu problem insanın çevresindeki diğer insanlar ile iletişimini etkilemekte, yaşam kalitesini düşürmekte ve fizyolojik pek çok hastalığı da temel oluşturmaktadır.

Depresyon Tedavisi

Depresyon probleminin tedavisinde günümüzde birden fazla tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Bunlardan en sık uygulananı ise ilaçla tedavi yöntemidir. Depresyon tedavisinde kullanılan antidepresanlar; insanı yaşamdan uzaklaştıracak boyutta soyutlamaktadır. Bununla birlikte bu ilaçların oldukça ciddi yan etkileri bulunmaktadır. Antidepresanların en bilinen yan etkileri aşağıdaki şekilde sıralanabilmektedir;

• görme problemleri

• ağızda kuruluk
    • kabızlık-
    • kilo alma
    • mide bulantısı ve kusma
    • uyku problemleri
    • baş ağrısı
    • huzursuzluk

Depresyon Nedenleri

Depresyon problemine pek çok faktör bnene olabilmektedir. Bu faktörlerin başında kimyasal nedenler gelmektedir. Çeşitli hormon düzensizlikleri (özellikle serotonin eksikliği), beslenme bozuklukları, çeşitli ilaçların kullanımı, sosyo-ekonomik durumlar gibi faktörler de depresyona neden olabilmektedir.

Akupunktur ile Depresyon Nasıl Tedavi Edilir?

Akupunktur tedavisi bilindiği üzere oldukça uzun yıllardır uygulanan geleneksel bir yöntemdir. Belirlenmiş akupunktur noktaları insan bedeninde birtakım sinir dokularını uyararak hastayı bütün olarak ele almaktadır.

Akupunktur tedavisi ile fizyolojik ve psikolojik problemler oldukça konforlu bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Bu problemlerin başında depresyon da yer almaktadır.

Depresyon ile akupunktur tedavisinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta; akupunktur seanslarının aksatılmaması ve alanında tecrübeli bir akupunktur uzmanının tercih edilmesidir.

Depresyonun akupunktur ile tedavisinde hasta bütün olarak ele alınmakta ve yaşam tarzında uygulanabilecek birtakım önerilerin de uygulanması gerekmektedir. Aynı zamanda bu problemin tedavisinde yapılan araştırmalar sonucunda kulak akupunkturu yönteminden çok daha başarılı sonuçlar elde edildiği tespit edilmiştir.